Jak zmienić nawyki żywieniowe i cieszyć się zdrowiem?

To, co każdego dnia ląduje na naszych talerzach ma olbrzymi wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale i dobre samopoczucie. Dzisiaj, jak nigdy wcześniej, mamy olbrzymie możliwości związane z wyborem produktów spożywczych z całego świata. I najczęściej wybieramy… źle. Dlaczego? Nasze nawyki żywieniowe najlepiej odzwierciedlają to, jak żyjemy – nie mamy czasu na odpoczynek, szukamy szybkich rozwiązań. Dotyczy to zarówno naszej pracy, jak i życia osobistego. Codzienna pogoń za dobrymi wynikami w szkole czy w życiu zawodowym przypłacamy pogorszeniem stanu naszego zdrowia. Zagadnienie to dotyczy przede wszystkim codziennych posiłków: dość powiedzieć, że jemy produkty niezdrowe i o małej wartości odżywczej. Jak to zmienić?

Przetworzone jedzenie – zmora XXI wieku

Półki sklepowe uginają się od licznych produktów. Olbrzymia dostępność gotowych dań sprawia, że często rezygnujemy z przygotowania posiłku samodzielnie i w imię oszczędności czasu kupujemy właśnie takie dania gotowe do odgrzania w garnku czy mikrofalówce. Warto wiedzieć, że produkty takie jedzone regularnie mają kolosalny wpływ na nasze zdrowie. Silnie przetworzone jedzenie jest pełne niezdrowych tłuszczów, jak i barwników czy ulepszaczy smaku. Brak w nich witamin, mikroelementów. Decydując się na takie jedzenie kilka razy w tygodniu musimy liczyć się nie tylko z możliwością nagłego skoku naszej wagi, ale też znacznym pogorszeniem zdrowia. Duża ilość niezdrowych tłuszczów wpłynie negatywnie na poziom cholesterolu w organizmie, zwiększy ryzyko chorób układu krwionośnego i serca.

Zmień nawyki żywieniowe na lepsze!

Brak czasu nie powinien być wymówką do zdrowego odżywiania. Wystarczy poświecić nieco czasu tygodniowo, aby nasza dieta zmieniła się nie do poznania. Podstawą są oczywiście świadome zakupy: wybierajmy produkty świeże, nieprzetworzone. Nasza dieta powinna opierać się przede wszystkim na warzywach i owocach. Zgodnie z zasadami zdrowego żywienia każdego dnia powinniśmy jeść także produkty zbożowe, nabiał. Kilka razy w tygodniu sięgajmy po czerwone mięso i ryby. Poświęćmy czas na samodzielne gotowanie – proste i szybkie przepisy na sycące dania znajdziemy nie tylko w książkach kucharskich, ale i na licznych stronach internetowych. Pomysły są w zasięgu kilku kliknięć myszką! Czego unikać w codziennym jadłospisie? Poza silnie przetworzonym jedzeniem unikać należy potraw tłustych i kalorycznych, słodyczy w dużych ilościach, słonych przekąsek. Sięgajmy po herbaty i naturalną wodę mineralną zamiast po napoje gazowane i silnie słodzone. Warto wspomnieć, że także alkohol nie wpływa pozytywnie na nasze zdrowie – warto ograniczyć jego spożywanie do minimum.

Dieta pudełkowa – alternatywa dla codziennego gotowania

Kiedy faktycznie ciężko jest nam znaleźć czas na codzienne gotowanie i przygotowywanie dań na kolejne dni warto rozważyć zalety płynące z diety pudełkowej. Zbilansowana i zróżnicowana dieta oraz dobre ceny to tylko niektóre z zalet tego rozwiązania. Diety pudełkowe tworzone są na podstawie licznych badań i testów, uwzględniając potrzeby osób dorosłych, aktywnych. Różnorodność diet do wyboru sprawia, że każdy może wśród nich znaleźć propozycję dla siebie.