Najpopularniejsze mity na temat diet odchudzających

Nie tak łatwo jest zmienić utarte schematy, stereotypy i wierzenia. Nic więc dziwnego, że nawet dziś, kiedy tak dużo mówi się na temat zdrowego stylu życia oraz istoty zbilansowanej diety, wiele osób wciąż pokłada nadzieję w dietach odchudzających, które mają zapewnić szybkie rezultaty. Zamiast skorzystać z możliwości, jakie daje nam catering dietetyczny dostępny obecnie nie tylko dla mieszkańców dużych miast, ale również tych mniejszych, takich jak chociażby Oświęcim, wolimy wierzyć w wymyślone nie wiadomo kiedy i przez kogo zasady. A zatem, dziś przedstawiamy największe mity dotyczące odchudzania.

Mniejsza ilość posiłków w ciągu dnia

Nie wiadomo czemu przyjęło się sądzić, że aby schudnąć trzeba jeść mniej posiłków w ciągu dnia. A przecież spożywając jeden, w porywach do dwóch dań, wcale nie osiągniemy pożądanego efektu. Najlepsza opcja to około 4-5 posiłków, lecz w mniejszych porcjach. Regularność jedzenia i przyzwyczajenie organizmu do stałych pór podaży składników pokarmowych jest równie ważne. Dzięki temu utrzymamy stały poziom glukozy we krwi, a więc i zapobiegniemy niebezpiecznym dla organizmu wahaniom glikemii. Wszystko to zapewnia nam skomponowana przez profesjonalnych dietetyków dieta standard, samuraj czy też paleo.

 

Głodówka, jako sposób na zbędne kilogramy

Obok ograniczenia ilości posiłków, najgorszym pomysłem, na jaki mogli wpaść ludzie chcący schudnąć jest głodówka. Oczywiście po kilku dniach bez jedzenia, waga wskaże nam mniejszą liczbę, ale niestety nie będzie ona wynikiem jedynie utraty tłuszczu, ale również masy mięśniowej. A przecież to dzięki mięśniom możliwe jest spalanie kalorii.
Owoce – dobre na odchudzanie

Niestety owoce, a przynajmniej nie wszystkie nie są dobrym rozwiązaniem w przypadku diety odchudzającej. To prawda, na ogół są niskokaloryczne, ale za to nie brakuje w nich węglowodanów pod postacią fruktozy i glukozy. Przy odchudzaniu należy unikać przede wszystkim bananów, arbuzów, winogron, melonów i gruszek. Na szczęście w zamian możemy sięgać po jabłka, śliwki, porzeczki, grapefruity, pomarańcze, poziomki, jeżyny oraz jagody.

Produkty light nie tuczą

W dzisiejszych czasach w sklepach spożywczych i supermarketach aż roi się od produktów oznaczonych jako light. Niestety w większość tłuszcz będący naturalnym składnikiem np. jogurtów zamieniany jest na cukier i odwrotnie. Wobec tego, zamiast sugerować się utartymi hasłami, lepiej uważnie czytać składy.