Jak nie przytyć za dużo w ciąży?

Ciąża to absolutnie wyjątkowy stan. Przyznajmy sobie jednak szczerze - z jednej strony wiąże się z wielkim oczekiwaniem, radością, z drugiej - wywołuje pewne obawy. Choć niekoniecznie chcemy się do tego przyznać, mimo wszystko zastanawiamy się jak nie przytyć za dużo w ciąży - nie tylko dlatego, że potem trzeba będzie zrzucać zbędne kilogramy, ale przede wszystkim przez wzgląd o zdrowie maleństwa, które się w nas rozwija, a także swoje własne. I rzeczywiście, jeśli chcemy być spokojniejsze, czuć się w czasie ciąży tak dobrze, jak to tylko możliwe przede wszystkim musimy o siebie zadbać, prowadzić zdrowy tryb życia. Dzięki temu, świetnie zniesiemy te dziewięć miesięcy, a już po porodzie będziemy silne, w doskonałej kondycji, pełne energii. Wobec tego, jak utrzymać wagę w ciąży (oczywiście nie licząc dodatkowych kilogramów wynikających z ciążowego brzuszka)? Co jeść w ciąży, aby nie przytyć? Jak prawidłowo zbilansować jadłospis? W końcu, jak ćwiczyć w ciąży, żeby nie przytyć?

Jak utrzymać wagę w ciąży?

Zapewne wiele z nas, kobiet, które planują dziecko lub właśnie zaszły w ciąże trochę wstydzi się przyznać do tego, że zastanawia się jak utrzymać wagę w ciąży, oczywiście w granicach rozsądku, uwzględniając dodatkowe kilogramy, które pojawią się siłą rzeczy. Tymczasem, zupełnie niepotrzebnie! W trosce o zdrowie swoje i swojego dziecka, jak najbardziej powinniśmy kontrolować wagę i wiedzieć jak nie przytyć za dużo w ciąży. Niestety, w tym stanie bardzo łatwo o pokusy i kilogramy, które wynikają nie z samej ciąży, lecz nadmiernego jedzenia i braku ruchu. Musimy pamiętać, że jeśli przytyjemy naprawdę dużo, nie tylko będziemy potem miały więcej do zrzucenia, ale też możemy sobie w ten sposób utrudnić poród i pogorszyć ogólne samopoczucie. Jeśli więc zdrowie nie jest nam obojętne, powinnyśmy mieć na uwadze zarówno dietę, jak i aktywność fizyczną. Co jeść w ciąży, aby nie przytyćjak ćwiczyć w ciąży, żeby nie przytyć?

Co jeść w ciąży, aby nie przytyć?

Jak nie przytyć za dużo w ciąży? Po pierwsze, musimy zdrowo się odżywiać, po drugie ćwiczyć. Co jeść w ciąży, aby nie przytyć nadmiernie? Przede wszystkim, warto sięgać po zdrowe, odżywcze, pełne witamin i minerałów produkty. Warzywa i owoce, ryby, chude mięso, nabiał, kasze, brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron i pieczywo nie tylko uchronią nas przed niepotrzebnymi kilogramami, ale też dostarczą energii. Unikać za to powinnyśmy produktów, które są kaloryczne i nie mają żadnych wartości odżywczych, czyli: białego cukru, słodyczy, produktów mącznych (z białej mąki), tłustych, smażonych na głębokim oleju posiłków i tzw. fast foodu. Jednocześnie pamiętajmy, aby jeść przynajmniej 5 razy dziennie, co 2-3 godziny, lecz mniejsze porcje. Zadbajmy też o zdrowe przekąski - mogą to być orzechy, pestki, suszone owoce, chrupkie pieczywo. Doskonałym pomysłem jest też skorzystanie z cateringu dietetycznego, który przygotuje specjalnie dla nas dietę indywidualną. Nie zapominajmy również o ruchu, który jest tak samo ważny, co jadłospis. Jak ćwiczyć w ciąży, żeby nie przytyć?

Jak ćwiczyć w ciąży, żeby nie przytyć?

Trzymanie się diety indywidualnej, czyli dopasowanej do potrzeb, jakie wywołuje u nas ciąża jest bardzo ważne. Jeśli jednak zastanawiamy się, jak utrzymać wagę w ciąży nie możemy zapominać o aktywności fizycznej. Jak ćwiczyć w ciąży, żeby nie przytyć? Na pewno warto rozważyć pilates oraz jogę. Dzięki takim ćwiczeniom nie przytyjemy, ale też wzmocnimy się i przygotujemy do porodu i macierzyństwa. Jeśli w tym szczególnym czasie boimy się uprawiać sport na własną rękę, zawsze możemy zwrócić się o pomoc do trenera personalnego.