Dieta odchudzająca dla mężczyzn i dla kobiet

Miliony ludzi, zarówno kobiet, jak i mężczyzn na całym świecie walczy ze zbędnymi kilogramami. Na drodze do osiągnięcia idealnej figury sięgamy po różne środki. Zaczyna się niewinnie – rezygnujemy ze słodyczy na rzecz warzyw i owoców. Kiedy to nie pomaga zmieniamy tryb życia, łykamy suplementy diety wspomagające odchudzanie, wreszcie decydujemy się na rygorystyczną dietę ketogeniczną oraz spędzamy długie godziny na siłowni. Niestety zdarza się i tak, że wszystko to zawodzi. Przyczyna zazwyczaj leży w nieodpowiednim dopasowaniu poszczególnych sposobów na redukcję tkanki tłuszczowej do potrzeb naszego organizmu. Jednak czy płeć ma znaczenie? Czym jest dieta odchudzająca dla mężczyzn, a czym ta dla kobiet?

Kobiety a mężczyźni – podstawowe różnice w aspekcie odchudzania

O tym, że różne diety i różne ćwiczenia działają odmiennie na kobiety i mężczyzn wynika między innymi z budowy ciała jednych i drugich. Kobiety nie tylko ważą mniej, mają mniej masy mięśniowej i więcej tkanki tłuszczowej, ale również inaczej przebiega u nich przemiana materii (białek, tłuszczów i węglowodanów). Prócz tego ogromne różnice pojawiają się na tle gospodarki hormonalnej. Podczas, gdy u płci pięknej przeważa estrogen, dominującym hormonem u panów jest testosteron. Trzeba przy tym wspomnieć, że w ciele kobiety regularnie zachodzi cykl menstruacyjny, co również ma wpływ na ilość hormonów, a co za tym idzie próby spalenie tkanki tłuszczowej. Wobec tego, czy istnieje coś takiego, jak dieta odchudzająca dla mężczyzn i dieta odchudzająca dla kobiet?

Dieta odchudzająca dla mężczyzn – czy może być równie skuteczna w przypadku kobiet?

Warto mieć na uwadze, że mimo tych wszystkich różnic zachodzących między płciami nie sposób jednoznacznie stwierdzić, że dieta ketogeniczna będzie działała na mężczyzn, a na kobiety już nie. Dużo większe znaczenie ma kompozycja sylwetki. Tym, co wyróżnia zarówno dietę odchudzającą dla mężczyzn, jak i tę dla kobiet powinna być odpowiednia zawartość niezbędnych składników odżywczych zbilansowanych w takich proporcjach, które pozwalają w zdrowy sposób spalać tkankę tłuszczową. Oczywiście trzeba pamiętać, że kobiety mają mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne, dlatego powinny dostarczać je organizmowi w mniejszych ilościach niż mężczyźni. Mężczyźni za to, choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, potrzebują mniej tłuszczów aniżeli kobiety. Paniom odradza się także sprawdzanie efektów poprzez ważenie się, ponieważ w zależności od dnia cyklu waga ciała może się dość mocno wahać.