Co przygotować na grilla będąc na diecie light?

Spotkania przy grillu to jedno z pierwszych wakacyjnych skojarzeń, a także jedna z tych rzeczy, za którą najbardziej tęsknimy jesienią i zimą. Jednocześnie lato to czas, kiedy najbardziej zależy nam na ładnej, smukłej sylwetce. I choć mogłoby się wydawać, że jedno z drugim nieco się gryzie, bo przecież już po kilku grillach waga pokazuje dodatkowe kilogramy, okazuje się, że wcale nie musi tak być. Otóż jeśli tylko się postaramy, obiad czy kolacja w gronie rodziny i przyjaciół na łonie natury nie będą sprowadzać się do tłustej kiełbasy i boczku zagryzanych bułkami z masłem czosnkowym. Wystarczy odrobina fantazji oraz zdrowe, wartościowe produkty, aby o grillowane potrawy mogły się pokusić nawet osoby ściśle trzymające dietę light. Podpowiadamy, co przygotować na grilla, nie rezygnując z przestrzegania niskokalorycznego jadłospisu.

Grill na diecie – ogólne zasady

Zanim podamy kilka pomysłów na produkty, które śmiało można grillować, również będąc na diecie light, przede wszystkim chcielibyśmy wymienić najważniejsze zasady zdrowego grillowania. Otóż absolutną podstawą są aluminiowe tacki, które chronią żywność przed wnikaniem toksycznych substancji. Równie istotna jest jakość używanego brykietu – jego tanie zamienniki także mogą nam zaszkodzić. Poza tym, należy pamiętać, by nie doprowadzać do sytuacji zwęglenia produktów. Wreszcie, bardzo ważne, by korzystać z wielu przypraw, ponieważ wiele z nich jest źródłem cennych antyoksydantów.

Chude mięsa i ryby zamiast tłustych kiełbas, karkówki i boczku

Na polskich grillach królują oczywiście składające się w głównej mierze z tłuszczu kiełbasy, kaszanki, karkówki i boczek, czyli to, co dieta light omija szerokim łukiem. Na szczęście, równie proste w przygotowaniu na ruszt jest mięso drobiowe, np. skrzydełka i piersi z kurczaka. Uprzednio warto je oczywiście zamarynować w sporej dawce aromatycznych przypraw (najlepiej świeżych), dzięki czemu danie będą zdrowsze i smaczniejsze. Poza tym, na grillu świetnie sprawdzają się wciąż niedoceniane w naszej kuchni ryby.

Warzywa – świeże i grillowane

Idealnym dodatkiem do grillowanych chudych mięs oraz ryb są oczywiście warzywa. Choć tradycyjnie podaje się świeże sałaty, pomidory, ogórki i rzodkiewki w formie sałatek, warzywa równie dobrze można ułożyć na ruszcie. Do grillowania najlepiej nadają się: cebula, papryka, cukinia, bakłażan, fasola, pomidory, kolby kukurydzy. Część z nich można oczywiście połączyć z drobiem pod postacią szaszłyków.